Thursday, April 12, 2012

‫پیرامون پیشنهاد دکتر مهدی خزعلی


برای کسانی که نه در حمایت و موجه جلوه دادنشان منطقی است و نه در اصرارشان بر مخدوش کردن چهره ی دیگران. تا کی می خواهیم ملت زنده باد و مرده باد باشیم؟ تمام این سال ها را با چنین روشی زندگی کردیم، روز به روز پسرفت کردیم و نتیجه، کشوری شد در دست مشتی خائن و وطن فروش.

من به عنوان یک شهروند معترض به نتایج انتخابات سال 88، و نه به عنوان یک تحلیل گر و آشنا به مسائل سیاسی، حاضر به شرکت در انتخابات نمایشی دیگری نیستم، حتی به شکل یک حرکت اعتراضی. از نظر من هم پیشنهاد آقای دکتر خزعلی مورد پذیرش نیست. چرا که حتی اگر بپذیریم که افراد زیادی به این فراخوان پاسخ مثبت داده و صرفاً به منظور اعتراضی مدنی در این انتخاب شرکت کنند، و این که آرا به درستی شمارش و اعلام شود، باز هم نتیجه به نفع آقای مطهری و نظام به اتمام می رسد و نه به نفع مردم. زیرا هرگز حقیقت دلیل شرکت در این انتخابات بازگو نخواهد شد.

اما اگر آقای دکتر خزعلی، به عنوان کسی که حامی جنبش سبز و مردم است و فریاد آزادی خواهی خود را نه در دنیای مجازی، که در واقعیت و در سلول های اطلاعات و با اعتصاب غذایی اعلام کرد که او را تا مرز مرگ پیش برد، چنین پیشنهادی به نظرش می رسد و آن را صادقانه ارائه می کند و با مردم در میان می گذارد، دلیل این همه توهین و اهانت و افترا چیست؟ چطور به این سادگی روزهای دو ماهه ی گذشته و 64 روز اعتصاب غذای طاقت فرسا را از یاد می بریم و وی را خائن می خوانیم؟ آقای دکتر صرفاً نظرسنجی کردند و این بدان معنا است که نظر و رای مردم برایشان مهم است؛ چرا با منطق خودمان نمی گوییم که مخالفیم و سعی در ارائه ی پیشنهادات بهتر نمی کنیم؟

حرف های توهین آمیز به این افراد به تنها هیچ دردی را از جامعه دوا نمی کند، بلکه فقط آب ریختن بر آسیاب رژیم است و بس. بیاییم برای یک بار هم که شده شروع به تغییر روش بت سازی و بت شکنی خود کنیم و همان گونه که دکتر خالصانه نظر مردم را خواستند ما نیز بدون اغراض و کنایه پاسخ دهیم.    

No comments:

Post a Comment