Wednesday, November 23, 2011

بت شکن- فریدون فروغی

به یاد ترانه، ندا، سهراب، اشکان و همه ی عزیزانی که خون پاکشان را برای آزادی نثار کردند و به امید روزی که ایرانی آزاد داشته باشیم...

ترانه ی بت شکن با صدای جاودانه ی فریدون فروغی
ای مجاهد، ای رزمنده
زمان باشکوه یکی شدن
زمان پیوستن ما
زمانی که طلسم شب ها شکسته شد
وقتی که هر صدا، شعر توفان بود
و
هر مشت گره شده، جوانه ی آزادی
و
سینه ها مسیر گلوله را ترسیم می کرد
فاتحانه از شط خون گذشتیم
تا واژه ی مقدس شهادت
به نام شجاعان بپیوندد و جاودانه در یادها بماند
***
خلقی بت شکن، با فرمانی الهی
صبح روشنی، در قلب سیاهی
گریه ی ما، فریاد ما شد
ایمان ما، بنیاد ما شد
مزدور ننگین، جلاد خونخوار
مرگش رسیده، ای خلق بیدار

رزمی جانانه، گلبانگ صدایی
عزمی چو کوه و ایمانی خدایی
با لاله های پرپر در میدان
با خون پاکِ خیلِ عزیزان
باغ آزادی، سرسبز و شاداب
نقش اهریمن، شد نقشِ بر آب
نقش اهریمن، شد نقشِ بر آب
***
و اینک
و اینک، اگر آزادی محصور شده باشد
این را بدانید
این را بدانید
که مشت های گره کرده ی خلقِ ما محصور شدنی نیست

برای دانلود ترانه اینجا كلیك كنید.

1 comment:

  1. یار دبستانی من.
    با من و همراه منی
    چوب الف بر سر ما
    بغض من و آه منی
    حک شده اسم من و تو
    رو تن این تخته سیاه
    ترکهٔ بیدادو ستم
    مونده هنوز رو تن ما
    دشت بی فرهنگی ما
    هرزه تمومِ علفاش
    خوب، اگه خوب
    بد، اگه بد
    مُرده دلای آدماش
    دست من و تو باید این پرده‌ها رو پاره کنه
    کی میتونه جز من و تو درد ما رو چاره کنه
    یار دبستانی من...

    ReplyDelete