Monday, August 27, 2012

تو که راست می گی


احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گفته است «ما در اجلاس عدم تعهد قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان می ‌کشیم و کشورهای غربی که در سراشیبی امنیتی قرار دارند، تلاش می ‌کنند با استفاده از رسانه ‌ها خود را بزرگ جلوه دهند. ما آمادگی پذیرایی از حدود ۷ هزار مهمان سران، کارشناسان، ناظران و خبرنگاران را داریم که آنها با حضور خود متوجه دروغ ‌های آمریکا می‌ شوند».

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با ادعای “تلاش آمریکا برای ایجاد اختلال در برگزاری این اجلاس” گفته است: «حالا که سران کشورها قصد شرکت در این اجلاس را دارند، آمریکا سعی می‌کند که ایران را کشوری ناامن، بحران زده و پرمشکل جلوه دهد و بر خلاف تلاش‌ های آنها باید بدانید که در پنج ماه آغازین سال ۱۳۹۱ با پایین‌ ترین جرایم و بالاترین توفیقات نیروی انتظامی در مقابله با گروهک‌ های تروریستی و جاسوسی، امن‌ ترین دوره طی ۳۳ سال گذشته را گذرانده‌ ایم».



تو که راست می گی!

کشور ما نه بحران زده است و نه مشکلی دارد. فقط معلوم نیست به چه دلیل برای برگزاری اجلاس بی فایده و بی معنای سران عدم تعهد، تهران و استان البرز در تعطیلات باید به سر برند. چرا باید از مردم به هر ترتیبی درخواست بشه که شهر رو ترک کنند؟ مثلاً چطور شد که آقایون یادشون افتاد سهمیه ی بنزین هدیه به کارت های بنزین وارزیر کنند. چی شد که از ساکنان برخی مناطق نظیر ولنجک خواستند در حد امکان در خیابان ها تردد نکنند و در منازل بمانند یا این که شایع شد به صاحب خانه های برخی مناطق پول دادند که به مسافرت اجباری بروند. حتی شنیدم که نیروها بر پشت بام آپارتمان های مسکونی در ولنجک مستقر شدند! متکدیان نیز از سطح شهر جمع آوری شدند. چهره ی شهر ما باید این روزها بدین شکل نشان داده شود! شهر ما فقیر و کودک گل فروش ندارد! نمی دانم شهر امن و امان را چه نیازی به این تدابیر است؟!!

بله، مشکل کجا، ایران کجا؟! فقر و نداری و فلاکت، حتی ترس از اعلام وقوع زلزله در استان آذربایجان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، دستگیری امدادگرانی که جرمشان کمک به زلزله زدگان بود، بیم و وحشت از اجازه ی ماندن میرحسین موسوی در بیمارستان و استفاده از خدمات پزشکی مورد نیاز (میرحسین در پی عارضه ی قلبی ناشی از 555 روز حبس و حصر خانگی غیرقانونی روز پنج شنبه، دوم شهریور به بخش سی سی یو یکی از بیمارستان های قلب تهران منتقل شد و پس از انجام آنژیوگرافی  تنها یک روز را در بیمارستان گذراند و روز جمعه وی را به حصر بازگرداندند)، احتمال بروز جنگ و ... همگی نشانه ی عدم بحران و امنیت بالای کشور است! اینها از نظر حضرات نه مشکل است نه بحران. پرداخت هزینه ی گزاف برای این اجلاس در چنین موقعیتی، جای خود دارد. 

No comments:

Post a Comment