Sunday, January 22, 2012

مقام های نخست ایران در دنیا


رتبه ی نخست ایران در اعزام عمره ی مفرده

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده ایران رتبه ی نخست اعزام عمره ی مفرده را به خود اختصاص داد. افتخاری دیگر پیشکش آقایان!

اما آمار دهندگان اعلام نکرده اند رتبه های افتخار آمیز دیگری نیز برای ایران به ثبت رسانده اند. مثلاً نگفتند که برای چندمین سال متوالی است که ایران را در رتبه ی دوم در زمینه ی صدور و اجرای احکام اعدام و همینطور اعدام کودکان در بین کشورهای جهان نگه داشته ‌اند؛ هرچند اگر تناسب جمعیت را ملاک قرار دهیم، ایران از رقیب خود که کشور چین با بیش از ۱.۵ میلیارد نفر جمعیت است با اختلاف فاحشی پیشی خواهد گرفت.

با نگاهی به آمار شمار روزنامه نگاران زندانی در جهان، می بینیم که ایران با 42 روزنامه نگار زندانی برای دومین سال متوالی در صدر فهرست قرار گرفت. آماری که در مملکت مدعی اجرای عدالت و امنیت و آزادی، هرگز بیان نخواهد شد.  

همچنین اعلام نکرده اند که ایران در زمینه ی اختلاس و فساد مالی دولت کجای جدول آمار دنیا جای دارد. در زمینه ی فقر و تورم کجاست. در مورد میزان واگذاری منابع طبیعی و سرمایه های کشور به بیگانگان جهت حفظ تأمین حکومت فردی و مطلقه رتبه ی چندم را دارد.

 در زمینه ی قاچاق دختران به کشورهای دیگر کدام جایگاه را دارد. آمار تن فروشی به دلیل فقر چقدر است. ایران در زمینه ی فرار مغزها کجای جدول آمار دنیا ایستاده. کودکان کار در کارگاه ها و یا خیابان ها چه. بازماندگان از تحصیل کجای جدول آمار را دارا هستند؟...

ایران به همت حکومتی دیکاتور و غاصب مقام های نخست زیادی را در دنیا به خود اختصاص داده است.
  

No comments:

Post a Comment