Friday, September 14, 2012

افشاگری مفسدان علیه یکدیگر



چهره های مخدوش سردمداران و مسئولان دولتی در مملکتی که ریاست جمهوری اش ادعای مدیریت جهان دارد و رهبرش را متملقان و متوهمان «یک رهبر جهانی» می نامند، کم نیستند. گاه که برای رقابت بر سر کسب جایگاهی و محکم کردن جای پای خود، یکدیگر را زیر سوال می برند و افشاگراهایی می کنند، نامشان چند صباحی بر زبان می آید. اما متأسفانه ما مردمی هستیم بسیار فراموش کار... آن چه واضح است این که، هدف آنها دلسوزی برای مردم نیست، بلکه پرونده ی همگی به قدر کفایت ناپاک و سیاه است. 

مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور برکنار شده ی دولت احمدی نژاد که برای انتخابات ریاست جمهوری آینده خیز برداشته، از فساد مالی دولت و باند مشایی، رحیمی افشاگری می کند. وی در جمع عده ای از دانشجویان گفته بود «رسیدگی به پرونده ی فساد مالی محمد رضا رحیمی برای رعایت مصالحی متوقف شده است». پس از آن، روزنامه ی دولتی ایران به سردبیری جوانفکر، پورمحمدی را متهم به تخلف مالی حدود 30 میلیارد تومان در زمان وزارت کرد و در رابطه با اختلاس پول خودروهای وارداتی از چین از وی توضیح خواست. 

پورمحمدی که بر باند احمدی نژاد می تازد خودش کسی است که دستش به خون انسان های بی گناه آلوده است. وی از اعضای هیأت سه نفره ای است که در تابستان سیاه سال 1367 حکم فله ای و قتل عام زندانیان سیاسی را صادر کرد. دیده بان حقوق بشر به همین خاطر از محمود احمدی نژاد خواستار عزل وی شده بود. پورمحمدی اکنون رئیس سازمان بازرسی کل کشور است و خود را مطیع رهبری می داند. وی در جریان قتل های زنجیره ای سال 1377 نیز یک متهم محسوب می شود، زیرا از جمله همراهان نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آن زمان بوده است. حال حمله ی او به جریان انحرافی نشان از صداقت و پشیمانی وی ندارد. بلکه گامی ست برای مطرح کردن نام خود. 

محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، خود از سوی برخی از نمایندگان مجلس نظیر الیاس نادران و احمد توکلی متهم به داشتن مدرک تحصیلی تقلبی و کسب مال از آن طریق و نیز ریاست یک باند بزرگ فساد مالی شد که تمامی اعضای آن در سال 88 دستگیر شدند به جز وی. 

توکلی، نماینده ی کنونی مجلس مدرک دکترای اقتصاد خود را در سال 1375 از دانشگاه ناتینگهام انگلستان (پس از دوره ی کارشناسی) گرفت که در مهر ماه 1390 مدارکی از نحوه ی پذیرش و بورس دکترای او توسط سایت های حامی احمدی نژاد منتشر شده بود که نشانگر تخلفات مالی، تحصیلی و اداری بود. پاسخ ‌های منتقدان دولت به ادعاها علیه توکلی نشان داد که این ادعاها از دقت کافی برخوردار نبوده و بعضاً مدارک فرد همنام وی به جای توکلی منتشر شده‌ است. توکلی که در سال 1357 رئیس شهربانی، کمیته ی انقلاب اسلامی و دادیار و دادستان انقلاب بوشهر بود در زمان مسئولیتش به دلیل اجرای دقیق حکم قصاص، قطع دست دزد و جاری کردن حد زنا معروف بوده است. توکلی در سال 1376 روزنامه ی فردا را بنیانگذاری کرد که بعد از مدت کوتاهی بر اثر مشکلات مالی تعطیل شد. به گفته ی مصطفی تاجزاده و سعید حجاریان، توکلی وام دریافتی جهت راه اندازی روزنامه ی فردا را صرف خرید چاپخانه ‌ای کرده که اکنون منبع درآمد فرزندش می‌ باشد.

فسادهای مالی، اجتماعی و نقض حقوق بشر در میان مسئولان طومار بزرگی ست. از نام برادران لاریجانی، سعید مرتضوی، حسین شریعتمداری و ... گرفته تا سوابق تیره ی ریاست جمهوری که خود گفتار وسیعی می طلبد. 

No comments:

Post a Comment