Monday, September 24, 2012

فیلترینگ گوگل و جی میل



وقاحت آقایان حد و مرزی ندارد. در عصر ارتباطات، با ارائه ی سرویس های اینترنتی بسیار کم سرعت و ضعیف، ادعای پیشرفت در بخش فناوری دارند. ناگفته نماند طبق آمار و نمودارهای رسمی، جایگاه ایران به لحاظ متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی از میان 168 کشور جهان، رده ی 167 جهان است. از سویی با سانسور گسترده، غالب سایت ها فیلتر شده است. مانده بود ساده ترین راه ارتباط: ایمیل! که آن هم به سلامتی و میمنت انجام شد. ترس و وحشت حکومت، کار را به آن جا رساند که حتی جیمیل هم فیلتر شد. دارم به این مسئله فکر می کنم که اگر این رژیم در دوره ای از زمان تشکیل می شد که کبوتران نامه بر وظیفه ی پیغام رسانی را انجام می دادند، آن گاه نسل کبوتران منقرض می شد و تنها کبوتران تعلیم دیده ی مربوط به ساحت مبارک خودشان باقی می ماندند. رحم خداوند شامل حال این پرندگان شد!

حال بهانه ی مضحک و رفتار دلقک وار آنان داستانی دیگر دارد! جناب دکتر خرم آبادی، دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه، با رذالت هر چه تمام تر اعلام کرده بود: «به دلیل درخواست های مکرر مردمی، سایت گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر در سراسر کشور فیلتر می شوند». آن هم تا اطلاع ثانوی!! و دلیل به گفته ی ایشان، درخواست های مکرر مردمی، اقدام سایت گوگل در انتشار فیلم موهن علیه پیامبر و اصرار این سایت امریکایی در عدم برداشتن این فیلم و اعتراضات مردمی اعلام شده! ادبیات جالب توجه: این سایت امریکایی

چشم ها را چشم بند می زنند، گوش ها را می بندند، لب ها را می دوزند، راه نفس را هم به زودی خواهند بست. با همه ی تلاش های بی وقفه برای جلوگیری از گردش اطلاعات، اخبار ایران، زندان و زندان بان هایش، ظلم، بی عدالتی و نقض گسترده ی حقوق بشرش به گوش جهان می رسد.


فیلتر گوگل در ایران- کاری از مانا نیستانی

No comments:

Post a Comment